چند سؤال و جواب در مورد حقوق زن در قرآن ( جالبه حتما بخوانید) و

سؤالات پیش رو از یک بی دین که عقل خود را دین خود می داند مطرح شده و جواب های قوی و محکمی دریافت کرد.

سؤالات:

1- یک زن باید بپذیرد که طبق آیه 3 سوره نساء همسرش می تواند 4 زن بگیرد.

2- طبق آیه 34 سوره نساء میتوانید زن را کتک بزنید.

3- طبق آیه 11 سوره نساء به او ارث نصف میرسد.

4- طبق آیه 233 بقره ، زن کشتزار مرد لقب دارد و مرد میتواند هرطور که بخواد با او نکاح کند.

5- طبق آیه 34 سوره نساء ، زن کمتر از مرد هست و چون خرجش را میدهد پس مالک اوست.

6- طبق آیه 24 سوره نساء میشود او را در جنگ به عنوان یک کالا به غنیمت گرفت و با او نکاح کرد.

 

1- گفتند یک زن باید بپذیرد که طبق آیه 3 سوره نساء همسرش می تواند 4 زن بگیرد.

پاسخ 

وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِی الْیَتَامَى فَانکِحُواْ مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ذَلِکَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ 

و اگر در اجراى عدالت میان دختران یتیم بیمناکید هر چه از زنان [دیگر] که شما را پسند افتاد دو دو سه سه چهار چهار به زنى گیرید پس اگر بیم دارید که به عدالت رفتار نکنید به یک [زن آزاد] یا به آنچه [از کنیزان] مالک شدهاید [اکتفا کنید] این [خوددارى] نزدیکتر است تا به ستم گرایید [و بیهوده عیالوار گردید]

الف ) خوب همون طور که در ایه میبینید شرطش چی هست؟ عدالت
پس اینطوری نیست که هرکی از راه رسید بره 4 تا زن بگیره

ب) همین عدالت یکیش رضایت همسر اول هست ، پس تا همسر اول رضایت 
نده نمیشه زن گرفت والا عدالت رو چطور میخوای برقرار کنی؟

ج) این قضیه مربوط به زمانی هست که اعراب جاهلی دختر های خودشون رو میکشتند و زنده به گور میکردند ، اما چرااا؟؟؟ چرا این کار رو میکردند؟
دلیلش این بود که بین اونها تعداد دختر ها 4 برابر پسر ها بود پس به 1/3 اونها همسر نمیرسید و از طرفی بین اونها همیشه جنگ بود ، طرف میگفت این دختر بزرگ بشه همسر گیرش نمیاد هم خودش اذیت میشه و هم توی جنگ ها به کنیزی گرفته میشه و بهش تجاوز میشه و این مایه ننگ من هست پس از 4 دختر 3 تاش رو میکشتن تا جمعیت مرد و زن برابر بشه، اسلام اومد گفت خوب احمق ها بیاید هر کدومتون 4 تا زن بگیرید همه چیز درست میشه 
ببینم مرد هستی راه حلی بهتر از این بدی؟  اگر راه حلی بهتر از این دادید رسما دینم رو رها میکنم.

د)در جنگ جهانی دوم صدها هزار مرد آلمانی کشته شدند و صدها هزار زن بیوه و یا بدون همسر ماندند ، این زنها یا باید تا اخر عمر از نیاز جنسی بی بهره میبودند یا دست به تن فروشی میزدند ، اسلام به مردها اجازه میده با گرفتن 4 زن این مشکل رو حل کنند اما شما که مخالفی چه میکنی؟ 

ه) غذا هایی مثل لبنیات و خرما باعث میشه دختر بیشتر بشه (تو نت سرچ بزنید کلی مقاله هست) همچنین وجود استرس و اضطراب و جنگ باعث میشه دختر بیشتر به دنیا بیاد و اینم از الطاف خداست چون جمعیت به زن بستگی داره و این زن هست که میتونه جمعیت رو زیاد کنه نه مرد ، و از طرف دیگه این مرد هست که در خطر بیشتری هست مثل سقوط از ارتفاع در محل کار و یا کشته شدن در جنگ ها و ... پس به طور کلی چه از نظر غذایی در روستاها و چه از نظر تعداد در زمان اضطراب و جنگ دختر به دنیا میاد همچنین مرد ها احتمال مردنشون بیشتر از زنها هست ، خوب بگید ببینم این خانم هایی که به دنیا میان و براشون به دلایل بالا پسر نیست باید چکار کنند؟ تحمل یا تن فروشی؟ اسلام گفته هر کدونشتون 4 تا زن بگیرین ، شما راه حل بهتری داری؟ اگه مردی بفرما گرچه میدونم نامردید و ندارید. 

و) پیامبر اکرم تا زمانی که حضرت خدیجه در قید حیات بودند همسر دیگری اختیار نکردند و بعد از ایشان وقتی پا به سن گذاشته بودند و دیگر حال و هوای جوانی نبود همسر های دیگه رو اختیار کردند که همگی به دلایل سیاسی و دینی بود ، که بعضی از اون زنها پیر بودند بعضی سرپرست نداشتن و .... پس اصل بر تک همسریست.

 

2-گفتند طبق ایه 34 سوره نساء میتوانید زن را کتک بزنید.

جواب:  

الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلًا إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا ﴿34﴾ 

مردان سرپرست زنانند به دلیل آنکه خدا برخى از ایشان را بر برخى برترى داده و [نیز] به دلیل آنکه از اموالشان خرج مىکنند پس زنان درستکار فرمانبردارند [و] به پاس آنچه خدا [براى آنان] حفظ کرده اسرار [شوهران خود] را حفظ مىکنند و زنانى را که از نافرمانى آنان بیم دارید [نخست] پندشان دهید و [بعد] در خوابگاهها از ایشان دورى کنید و [اگر تاثیر نکرد] آنان را ترک کنید پس اگر شما را اطاعت کردند [دیگر] بر آنها هیچ راهى [براى سرزنش] مجویید که خدا والاى بزرگ است.

همونطور که میبینید گفته اول از همه بندشان دهید اگر اثر نکرد مرحله دوم از همخوابگی باهاشون دوری کنید و اگر باز هم نشد اون وقت (واضربوهن) این کلمه دو معنا داره یکی زدن و دیگری ترک کردن و دوری کردن ، معنای ترک کردن رو اگر بگیریم که مشکلی نیست
اما معنای زدن رو اگر بگیریم
خوب همه میدونیم که در قران کلیات اومده و جزئیات نیومده ، مثلا نماز اومده اما چند رکعت بخونیم نیومده و این وظیفه تبیین به پیامبر اکرم واگذار شده ، اونجایی که خداوند میفرماید "لتبینه لناس" برای مردم تبیین کن (نمیگه بخوان میگه تبیین کن) پس اینجا هم باید بریم ببینیم پیامبر گفته چجوری بزنیم؟ با دسته بیل بزنیم؟ یا با شاخه گل بزنیم؟ کشیده بزنیم که 3 دور دور خودش بچرخه یا با نوازش بزنیم؟

الف) شخصی اومد پیش پیامبر که من زنم رو نصیحت کردن و از همخوابگی هم دوری کردم اما فایده نداره ، الان طبق قران باید بزنمش ، با چی بزنم؟ حضرت فرمودند با ریحانه (گل کوچیک رو میگن ریحانه) این بیچاره رفت و اومد گفت بابا این زن گنده رو که با ریحانه نشد بزنی ، با چیز دیگه نمیشه؟ حضرت فرمودند چرا میشه با چوب مسواک ( اندازه خلال دندون های امروزی)
یعنی چوب خلال دندون دستت میگیری در برابر زن گنده خودت مچل بودن خودت رو احساس میکنی .

ب) در فقه الرضا(ع) آمده است: "زدن با مسواک و مانند آن به ملایمت و آرامی".
بحارالانوار،ج 101، ص58

ج) در جامع الاخبار صدوق از پیامبر(ص) نقل شده :
"در شگفتم از کسی که همسر خود را می‌زند، حال آن که خود به زدن شایسته‌تر است. زنان خود را با چوب نزنید که قصاص دارد، ولی با سخت‌گیری در خوراک و پوشاک آنان را بزنید تا در دنیا و آخرت آسوده باشید."

د) در حدیث دیگری فرمود: "سفارش مرا درباره زنان پاس بدارید تا از سختی حسابرسی‌ رهایی یابید، و هر که سفارش مرا پاس ندارد، چه سخت است وضع او در پیشگاه خداوند"
بحارالانوار ج 100، ص249 به نقل از جامع الاخبار، ص 157-158.

ه) امام صادق(ع) آن را به زدن با مسواک تفسیر فرمود:
"... إنّه الضرب بالسواک(مجمع البیان، ج 3، ص 44)؛
منظور از زدن در آیه، زدن با مسواک است"

و) این نکته نیز قابل دقت است که برخی فقیهان مطرح کردند که اطاعت زن از شوهر، تنها در مورد همان رابطة ویژه است و حتی اگر لذتجویی‌های دیگر در شرع مجاز شمرده شده باشد اطاعت در آنها لازم نیست؛ زیرا دلیلی نداریم که تن دادن زن به همة انواع لذتجویی‌ها واجب باشد، تا تن ندادن به برخی از آنها "نشوز" شمرده شود.

 


3-گفتن که طبق ایه 11 سوره نسا به او ارث نصف میرسد.

جواب:

در اینجا دوست دارم دوتا شبهه رو با هم جواب بدم یکی این که به زن ارث نصفه میرسه یکی این که خون بهای زن نصف مرد هست.

در اسلام زن هیچ وظیفه اقتصادی نداره، میتونه مثل خان بشینه تو خونه و به شوهرش بگه خوراک و پوشاک و مسکن من رو تامین کن و منم هیچ کمکی نمیکنم ، حتی وظیفه شستن ظرف و جارو هم نداره و میتونه بگه من این کارا رو نمیکنم و حتی میتونه بگه به خاطر این کارا پول میگیرم ، حتی میتونه بگه به بچه ای که به دنیا اوردم شیر نمیدم یا به خاطر شیر دادنش پول میگیرم
برعکس اگر مردش پول خوراک و پوشاک و مسکن رو نده خانمش میتونه بره دادگاه ازش شکایت کنه که این مرد من پول خوراکم رو نمیده یا کم میده یا پوشاکم خوب تامین نمیشه و ...
پس ارثی که به مرد بیشتر میدن به دلیل ارزش بیشتر مرد نیست ، میگن بابا تو باید خرج خانواده بدی و همه مخارج زندگی بر دوش تو هست و زن هیچ وظیفه ای که نداره هیچی کلی هم حقوق داره ، پس تو بیشتر ارث ببر
اما در باره دیه مرد و زن که دیه مرد دو برابر زن هست

بابا این که دیه مرد ها 2 برابر زنها هست به سود زن هست نه مرد 
وقتی یه کسی میمیره دیه رو به همسرش میدن یا به خود جنازه؟ 
دیه رو که همراه جنازه خاک نمیکنن ، میدن به همسرش 
دین داره میگه خانم محترم شما شوهرت رو کشتن باید 2 برابر پول بگیری ولی به اقا میگن تو زنت رو کشتن باید کمتر بگیری
ایکیو پول رو به همسر طرف میدن نه به جناره

اما ایا این پول ، پول خون طرف هست؟ باید بگم خیررر پول ضرر مالی هست که به خانواده زده نه خون طرف
در اسلام خون یک نفر برابری میکنه با خون کل بشریت. ببینید
مِنْ أَجْلِ ذَلِکَ کَتَبْنَا عَلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
یعنی
به همین جهت، بر بنی‌اسرائیل مقرّر داشتیم که هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته و هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.

اسلامی که خون یک نفر را برابر کل بشریت میدونه بعد میاد میگه خون شما مثلا 100 میلیون؟ یعنی یک انسان 100 میلیون میارزه؟
خیر اونی که شما میگیرید پول خون نیست (گرچه اسمش خون بهاست) بلکه پول ضرر مالی هست که به خانواده شما زده شده و چون امور مالی خانواده دست مرد هست پس پول بیشتری باید پرداخت شود.

 


4-گفتن که طبق ایه 233 بقره ، زن کشتزار مرد لقب داره و مرد میتونه هرطور که بخواد با او نکاح کنه

جواب 

نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِکُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّکُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ 

زنان شما کشتزار شما هستند پس از هر جا که خواهید به کشتزار خود [در]آیید و آنها را براى خودتان مقدم دارید و از خدا پروا کنید و بدانید که او را دیدار خواهید کرد و مؤمنان را [به این دیدار] مژده ده 

الف ) اما بد نیست آیه قبلش را هم ببینید.

وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الْمَحِیضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِی الْمَحِیضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىَ یَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَیْثُ أَمَرَکُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَیُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ 
یعنی
از تو در باره عادت ماهانه [زنان] مىپرسند بگو آن رنجى است پس هنگام عادت ماهانه از [آمیزش با] زنان کناره گیرى کنید و به آنان نزدیک نشوید تا پاک شوند پس چون پاک شدند از همان جا که خدا به شما فرمان داده است با آنان آمیزش کنید خداوند توبهکاران و پاکیزگان را دوست مىدارد .

قرانی که حتی به مرد اجازه نمیدهد هنگام عادت ماهیانه با خانم امیرش کند ، بعد میگه هرطور خواستی با همسرت نزدیکی کن؟

ب) عدّه ای میگن این آیه دید جنسی به زن داره.در حالی که من خیلی خندم میگیره چون همین یه عده میگن اسلام جلوه ی جنسی زن رو مانع میشه ولی اینجا میا و میگن وای وای خاک بر سرمون شد اسلام دید جنسی داره خخخخخخخخ
یه سوال دارم.اگر این ایه میخواست این مسئله رو از باب جنسی مطرح کنه چرا مثال زد و صراحتا جواز نداد؟؟اصلا چه نیازی بود مثال کشتزار زده بشه؟؟خاصیت کشتزار محصول دادن هست و زن هم محصول و میوه ی زندگی زناشویی رو پرورش میده یعنی فرزند. 

ج) شاید بگن که این تشبیه توهین به زن هست.خب این حرف هم حرفی مفت بیش نیست چون این تشبیه خیلی دقیقه.ببینید کشاورز باید در برابر کشتزارش با مراقبت و با دادن تغذیه ی مناسب و رسیدگی مرتّب و منظم برخورد کنه تا محصولی خوب و مفید بدست بیاره و مرد هم باید با همسرش با مراقبت رفتار کنه و اون رو از هر نظری تامین کنه تا در نهایت میوه و محصول زندگی زناشویی در بهترین شرایط بار بیاد.یعنی فرزندی خوب به جامعه و خانواده اهدا کنن.پس اصلا قضیه جنسی نیست بلکه کاملا اجتماعی هست.
در مورد این آیه ی شریف سری بزنیم به تفسیر شریف المیزان و ببینیم مرحوم علّامه چقدر زیبا جواب دادن به این شبهه.زمانی هم جواب دادن که آقایون اسلام ستیز کنونی توی امازون موز بودن 
مرحوم علامه در المیزان مینویسن:
"حرث" مصدر و به معناى زراعت و به زمینى که در آن کشت و زرع مى شود، گفته مى شود. از مقدم داشتن جملۀ "نساء کم حرث لکم" بر امر به آمیزش و مجدداً تعبیر به حرث معلوم مى شود منظور توسعه در موضوع آمیزش از نظر زمان یا مکان است، نه از نظر اعضا و اندام زنان. بر اساس این آیه جامعه انسانى براى دوام نوع و بقاى نسل محتاج زنان است، زیرا خدا شکلگیرى انسان را در طبیعت رحم قرار داده، طبیعت مردان را راغب به زنان فرموده و میان مردان و زنان دوستى و مهربانى بر قرار کرده است. از این رو غرض تکوینى این است که وسیله اى براى بقاى نوع فراهم شود.
با این فرمایش مرحوم علامه دیگه باید این جماعت سکوت اختیار کنن چون فوق العاده بود فرمایش ایشون.

د) یه عدّه هم میگن از این آیه تفسیر به نزدیکی از عقب میشه.امّا این عده هم اشتباه میکنن.حداقل ما این نظر رو نداریم.ایت الله حجّت در ردیه ی بر لله ثم للتاریخ این قضیه رو کامل هم از دید قرآ بحث کردن هم از دید روایات که من نمیخوام خیلی توضیح بدم.ولی این رو بگم که علمای شیعه نظراتشون در برابر این قضیه چند دسته هست.یه عده مثل سید سیستانی(مرجع تقلید بنده) و فخر شیعه مرحم ایت الله اراکی(همشهری بنده) و غول رجال د حدیث شیعه یعنی مرحوم امام خویی(عزیز دل بنده) این قضیه رو حــــــــــــــــــــــــرام میدونن.(رجوع بشه به توضیح المسائل این عزیزان)
مرحوم امام خمینی هم نظرشون کــــــــــــــراهـــــــــــت شـــــــــــدیــــــــــده هست.
عده ای مثل ایت الله فاضل گفتن اگر زن راضی باشه کراهت شدیده و اگر ناراضی باشه حرااااااااااام است.
رهبری هم گفتن کراهت شدیده داره و احتیاط بر ترک هست و اگر زن راضی نباشه حرام است.ایت الله العظمی تبریزی هم احتیاط واجب هست نظرشون.انجام ای عمل هم کفّاره داره و کفاره ی این قضیه هم مشخص هست که محل بحث بنده نیست.

ه) ممکنه عده ای بگن این ایه نزدیکی در هرزمان و مکان رو بیان میکنه.البته خداییش از این ایه نمیشه چنین برداشتی کرد ولی دقت کنید که زن در صورتی که عذری نداشته باشه باید جواب مثبت بده البته البته البته بازهم مرد نمیتونه اجباری داشته باشه و فوق فوقش میتونه زن رو در صورت امتناع طلاق بده.درضمن اینکه زن باید به نیازهای شوهرش جواب بده چیز بدیه؟؟مرد نیازش رو پس کجا بر طرف کنه؟؟نایت کلاب با زن ملت؟؟یا با همسر خودش؟؟در این رابطه نیازهای هردو طرف هم بر طرف میشه و خیلی هم بحث ساده ای هست و هیچ ایرادی وارد نیست.پس زن باید به نیاز شوهرش جواب بده ولی شوهر نمیتونه به زور این کار رو بکنه.همونطوری که مرد باید باید باید خرج و مخارج زندگی رو تامین کنه و اگر نکنه زن میتونه طلاقش رو بگیره.
البته در این مورد میتونستم بیشتر بنویسم که همین مقدار رو کافی میدونم خصوصا تفسیر علامه طباطبائی حرف آخر بود و عالی جواب داده شد.
امّا من توصیه میکنم خداییش توی این زمینه وارد نشن چون آمار فساد و تجاوز و فحشا در جامعه ی غرب که برای این جماعت مدینه ی فاضله هست کولاک میکند.

 


5-گفتند که طبق ایه 34 سوره نساء ، زن کمتر از مرد هست و چون خرجش میده مالک اوست.

جواب: 

آیه رو ببینیم (که در بالا اورده شده بود)

الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلًا إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا 

مردان سرپرست زنانند به دلیل آنکه خدا برخى از ایشان را بر برخى برترى داده و [نیز] به دلیل آنکه از اموالشان خرج مىکنند پس زنان درستکار فرمانبردارند [و] به پاس آنچه خدا [براى آنان] حفظ کرده اسرار [شوهران خود] را حفظ مىکنند و زنانى را که از نافرمانى آنان بیم دارید [نخست] پندشان دهید و [بعد] در خوابگاهها از ایشان دورى کنید و [اگر تاثیر نکرد] آنان را ترک کنید پس اگر شما را اطاعت کردند [دیگر] بر آنها هیچ راهى [براى سرزنش] مجویید که خدا والاى بزرگ است 

خوب اول آیه میگه الرجال قوامون علی النساء
قوام در فرهنگ عرب به چوبی میگن که زیر درخت میگذارن تا درخت بتونه جون بگیره ، یعنی مرد ها برای زنها حکم همون چوب رو دارن که باید زیر بال و پر همسرشون رو بگیرند ، یعنی حمایت. ایا کسی هست که بگه در خانواده زن نیاز به حمایت نداره؟
این ایه مرد ها رو موظف کرده که از همسرانشون حمایت کنند، در معانی هم به سرپرست تعبیر شده
آیا شما که سرپرست فرزندتون هستید یعنی این که موظف هستید او را حمایت کنید یا این که با او هرطور خواستید رفتار کنید؟
شکی نیست که هیچ انسان عاقلی گزینه اول رو انتخاب نمیکنه ، و این کسانی که این شبهه رو مطرح کردند یا بسیار نادان و گمراه بودند یا عناد داشتند والا ایه ای که در باره حمایت زن هست رو حمل بر کمتر بودن زن از مرد نمیکردند.

 


6-گفتند که طبق ایه 24 سوره نساء میشود او را در جنگ به به عنوان یک کالا به غنیمت گرفت و با او نکاح کرد.

جواب 

وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ کِتَابَ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَأُحِلَّ لَکُم مَّا وَرَاء ذَلِکُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِکُم مُّحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضَةِ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا 

و زنان شوهردار [نیز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى که مالک آنان شدهاید [این] فریضه الهى است که بر شما مقرر گردیده است و غیر از این [زنان نامبرده] براى شما حلال است که [زنان دیگر را] به وسیله اموال خود طلب کنید در صورتى که پاکدامن باشید و زناکار نباشید و زنانى را که متعه کردهاید مهرشان را به عنوان فریضهاى به آنان بدهید و بر شما گناهى نیست که پس از مقرر با یکدیگر توافق کنید مسلما خداوند داناى حکیم است.

اولا کجاش این ادعای شما از توش در اومد؟؟ فکر کنم ایه رو اشتباه اوردید  این ایه در باره متعه هست
فکر کنم میخواستید بگید کنیزی که در جنگ میگیرید رو چرا باهاش ازدواج میکنید؟
این شبهه و شبهه برده داری و کنیز داری رو با هم جواب میدم
خوب فرض کنید که جنگی شده و صد هزارتا اسیر گرفتید ، نصف مرد و نصف زن
شما چند راه دارید
اول این که همه اینها رو بکشید، دوم این که همه رو ازاد کنید ، سوم این که اونها رو در زندان نگه دارید، چهارم این که با اسیران خودتون در طرف مقابل معاوضه کنید و پنجم هم راه حل اسلام یعنی ازدواج با اونها (شهروند درجه دوم)
حالا بررسی تک تک اونها
مورد اول یعنی کشتن رو هیچ ادم با انصافی قبول نمیکنه
ازاد کردن اسرا هم عاقلانه نیست ، شما اسرا رو ازاد کنی خوب میرن دوباره میان به جنگ باز اسیر میکنی باز ازاد میکنی باز میان به جنگ، این که اخر حماقت هست 
نگه داشتن اسرا در زندان: خوب چرا باید ما خرج صد هزار نفر رو تا اخر عمرشون بدیم؟ خرج خوراک و پوشاک و مسکن یه عده که برای جنگ اومدن رو باید بدیم!!! این که ضرر خالی هست تازهههههه این بیچاره ها که در زندان هستن میل جنسی هم دارن، باید سرکوب بشه؟
مورد چهارم یعنی معاوضه اسرا راهی هست که اسلام قبول میکنه ، اما گاهی امکان معاوضه وجود نداره
راه پنجم راهی هست که اسلام پیشنهاد میکنه یعنی شهروند درجه دوم
در این راه این افراد برای کار کردن به خانه های مسلمین میرن و با اونها ازدواج میکنند ، پس زیر چتر حمایتی شخصی هستند و از نظر جنسی هم مشکلشون حل میشه و برای جامعه هم سربار نیستن و خرج اضافه برای جامعه هم ندارند
تازه این کنیزان و برده ها حقوقی دارندکه اسیر نداره و حتی تخفیف هایی دارند که مسلمانان ازاد هم ندارند مثلا کنیز اگر بره زنا کنه حکمش سنگسار نیست و یا برده دزدی کنه حکمش قطع دست نیست در حالی که افراد ازاد این مجازات های سنگین رو دارند
تازه رفتار اهل بیت با برده ها طوری بوده که اینها رو به زور ازاد میکردند. طرف میگفته نمیخوام ازاد بشم ، میخوام بمونم
با چشم گریه از خانه اینها میرفتن
من تحدی میکنم شما راه حلی بهتر از این بتونید بدید من از دینم دست بر میدارم 


نکته مهم
در زمان پیامبر تعداد بسیار زیادی کنیز و برده بود و اگر همه اونها ازاد میشدند دست به شورش میزدند و همه چیز رو از بیرن میبردند، پس با احکام برده داری و کنیز داری اول اونها رو دارای حقوق کردند و بعد به مناسبت های مختلف اونها رو ازاد میکردند.
مثلا یکی میگفت من فلان گناه رو کردم چه کنم؟ پیامبر میفرمودند برو یک برده ازاد کن
این ازاد کردن تا جایی پیش میره که در زمان امام صادق دیگه در اونجا برده ای نیست و حضرت پول میدن به یکی از تجار و میفرمایند تو میری به فلان کشور اونجا برده بخر و ازاد کن
و در عرض 200 سال شما در جزیرةالعرب دیگه برده نمیبینی 

موفق باشید...